Když se dostal Můj rendlík do rukou copy týmu, web obsahoval pouze produkty rozdělené do jednotlivých kategorií. V podstatě žádný text nebo strohé popisky a parametry produktů. Hlavním a prvotním úkolem tedy bylo vytvořit obsahovou strategii, plnit web textem a začít spolupracovat s ostatními týmy.
Obsahová strategie pro Můj rendlík
Obsahová strategie pro články v poradně je vytvořená podle analýzy klíčových slov, plánovaných štítků, které časem do magazínu přibudou, a podle matice STDC (SEE, THINK, DO, CARE), která klade důraz na to, aby každý článek řekl poutavou formou něco nového (see), předal informace, vysvětlil benefity a vyargumentovat potenciální výhody (thing), byl užitečný pro lidi, kteří ví, co hledají, a potřebují to najít rychle (do) anebo byl poučením o určité věci, produktu a dal tipy na jejich možné využití (care). V rámci marketingové strategie máme navíc vytvořený kalendář s významnými svátky a událostmi, abychom dokázali dopředu připravit slevové akce a tématické články. Na sezónní produkty, akce a články upozorňují nakupující bannery a produktové dlaždice už na home page.
Kromě magazínu jsme pravidelné copy práce na projektu rozdělili mezi popisy produktů a popisy kategorií. K nim využíváme opět analýzu klíčových slov a postupujeme od nejprodávanějších a nejhledanějších produktů a kategorií. Protože je v nabídce velké množství zboží, v produktovém menu je spousta kategorií a podkategorií, které dělají obsah nabídky přehledný pro zákazníky. A navíc díky tomu můžeme napsat každé kategorii a každému produktu originální popis s použitím co nejvíce relavantních klíčových slov, díky čemuž se e-shop stává pro zákazníky dohledatelnější z organického vyhledávání.
Plnění tak rozsáhlého webu s tolika produkty a kategoriemi je dlouhodobá práce. Při pravidelných měsíčních alokacích se nám na web zatím podařilo dostat zlomek klíčových slov týkajících se celého sortimentu, ale i díky tomu už vidíme první výsledky. V prosinci, kdy byl web a e-shop spuštěn, byla jeho organická návštěvnost nula. Jak je vidět z následujícího grafu, v jednotlivých týdnech postupně stoupá a dosahuje několika stovek návštěv za měsíc. Dobrý odrazový můstek, ale naše meta je mnohem vyšší.
Výhody organické návštěvnosti vidíme hlavně v tom, že díky průběžně investovanému času a nákladům na copywritera se neustále navyšuje počet klíčových slov na webu, stoupá relevantnost pro vyhledávače a nejde pouze o dočasnou nebo placenou záležitost.
S kým copy tým u projektu spolupracuje
SEO tým zase poskytuje copy týmu podrobnou analýzu klíčových slov a frází, brand tým vytváří a aktualizuje komunikační strategii a brandmanuál. Grafik má pod palcem přípravu celé jednotné vizuální stránky. Když na webu přibude nový článek, popíšeme novou kategorii nebo přidáme jiný obsah, informujeme o tom kolegyně z týmu pro sociální sítě, které ho publikují a propagují v příspěvcích na Facebooku a Instagramu.
Na čem bude copy tým dál pracovat
- plnit web textovým obsahem a zařazovat co nejvíce klíčových slov a klíčových frází dle analýzy,
- doplnit ke všem produktům a kategoriím unikátní popisy,
- přidávat k produktům a na blog fotografie z produkce našeho brandového týmu,
- pracovat v magazínu více se sezónností a aktuálními trendy ve vyhledávání,
- pracovat na interním i externím linkbuildingu,
- propagovat Můj rendlík formou PR článků a spoluprací.