Věděli jste, že si lidé pamatují pouze 10 % z toho, co čtou, 20 % z toho, co slyší, ale 30 % z toho, co vidí a dokonce 50 % z toho, co vidí a slyší? Možná je právě vizuální prezentace způsob, jak oslovit zákazníky, kteří si vás dosud nevšimli. Nebo o vás pouze četli či slyšeli. Vizuál každé značky si ale žádá pečlivé promyšlení a přípravu od profesionálního grafika, který má pozorné oko vycvičené na každý detail.
Z loga, firemních prezentací, bannerů, reklam, polepů aut či vizitek by totiž měla vyzařovat jedinečná a originální identita vaší značky, která bude konkurenčně odlišná, dobře zapamatovatelná nejen pro zákazníky a bude vyjadřovat příběh nabízených produktů či služeb. Umíme se postarat o to, aby grafika nebyla jen pastvou pro oči, ale aby byla také vaším důležitým marketingovým nástrojem. Třeba tak, jako u nás v SHEANu.
Jak má vypadat profesionální logo a logotyp
Než se grafik pustí do skicování a vektorizace loga v grafickém programu, bude se vás nejspíš ptát na tyto otázky:
- Jaký bude přesný název značky? Bude u loga text? Jaký?
- Bude logo reprezentovat značku, službu či produkt?
- Jaké jsou (nebo budou) barvy značky/produktu/služby?
- Mají požadované barvy nějakou spojitost s tím, co dělám?
- Jaký příběh má značka?
- Jaké hodnoty má logo odrážet?
- Kdo je typický zákazník/klient?
- Kterými marketingovými kanály se značka nejlépe prezentuje?
- V čem je vaše výjimečnost? V čem se lišíte od konkurence?
- Jaké asociace si mají zákazníci s logem spojit?
- Jaký motiv v logu nechcete?
- Chcete vylepšit logo, které (ne)fungovalo?
Je toho docela dost, co říkáte? Možná už je vám jasné, že za každým vydařeným logem či logotypem je víc práce, než se na první pohled zdá. V SHEANu považujeme logo za jeden z nejdůležitějších prvků grafické prezentace, který musí mít naši klienti vyladěný. Podívejte se na ukázku kousků z dílny našeho grafika.
Samozřejmě si můžete nechat navrhnout pouze samotné logo, ale doporučujeme si nechat vytvořit také logomanuál. Co je to logomanuál? Logomanuál je soubor definovaných pravidel, jak s logem zacházet. Zamezíte tím nesprávnému používání a naopak vám usnadní jeho další používání, například ve výrobě. Logomanuál by měl obsahovat především definici barev a fontů písma, mockupy, rozkreslení značky včetně ochranné zóny, určit zakázanou manipulaci a další. Pokud budete mít zájem o vytvoření loga, naši obchoďáci vám nabídnou tři typy balíčků podle toho, co všechno si přejete, aby logomanuál obsahoval.
Chci poradit s podobným řešením
Logo je jen vrchol ledovce
Logo a manuál pro jeho použití je však jen začátek při tvorbě celé vizuální identity vaší firmy. Pak by měly přijít na řadu prezentační materiály od tiskovin jako jsou vizitky, obálky, hlavičkové papíry a přes bilboardy a reklamy až po grafiku webu a sociálních sítí. Viditelné i málo nápadné věci totiž dohromady vytvářejí mozaiku vašeho konkurenčně jedinečného a spotřebitelsky atraktivního obrazu. Zákazníci, partneři a veřejnost si k vaší značce vytvoří hodnoty.
Jak jsme sjednotili vizuál SHEANu
1) Barvy, které odráží náš příběh
Červená je vývoj, oranžová je marketing. Dohromady tvoří celou naši SHEAN značku, ale každý dílčí tým má svou barvu, kterou se odlišuje. Zároveň jdou ale ruku v ruce, proto má A v našem logu jednu nožičku červenou, druhou oranžovou. Vzájemně se o sebe opírají. Stejně jako se o sebe mohou opřít dva odlišné světy, svět marketingu a svět vývoje, a zastřešit bezpečné podnikání našich klientů.
Tyto barvy v souhře s ostatními prvky vizuální identity najdete na všech našich prezentačních materiálech a reklamách. No a samozřejmě je do červené a hořčicové vyladěno také naše logo. Barvy včetně dalších vizuálních prvků jsou definované v SHEAN corporate indentity manuálu. Od něj se potom odvíjí podoba všech grafik, které tvoříme. Manuál striktně dodržujeme, abychom si zachovali jednotnou vizuální prezentaci.
2) Web, vlajková loď
Když jsme měli logo a firemní barvy, hned potom jsme se pustili do grafické úpravy webu. Protože naše firma začínala vývojem a marketingový tým včetně grafika se rozrůstal později, s designem webu nám pomáhala jiná agentura. Nyní si jej však celý postupně optimalizujeme, vylaďujeme podle nových potřeb a snažíme se jej neustále aktualizovat od nabídek služeb, referencí a našeho týmu až po blog a volné pozice v sekci kariéra. Je to totiž jeden z kanálů, na který naši klienti narazí jako první, nebo který budou hledat, dozví-li se o nás třeba na sociálních sítích.
3) Ovečka Shean
Maskot je dalším důležitým prvkem firemní prezentace. Podobně jako logo by měl být spojený s firemním příběhem, jeho týmovým duchem, odrážet firemní barvy a objevit se všude tam, kde je značka vidět. Naše SHEAN ovečka vznikla proto, že spoustu lidí nevědělo, jak se náš název správně čte a často si to pletli s ovečkou Shaun. A tak přišla naše kudrnatá krasavice, aby v tom pro vždy udělala jasno. Od té doby s námi ovečka slaví narozeniny, Vánoce, hlídá naše sociální sítě, pomáhá najít nové členy týmu a máme ji i na firemních tričkách.
4) Jednoduchost a jednotnost
Podívejte se, jak nám to ladí
A čím můžeme pomoci vaší značce?
- Webdesign (nová grafika, redesign webu či některých landing page, face lift, responzivní design),
- logo (nové, redesign stávajícího, logomanuál, corporate identity manuál),
- grafika tiskovin (vizitky, letáky, rollupy, brožury, katalogy, billboardy, hlavičkové papíry a další),
- online grafika (bannery, šablony příspěvků na sociální sítě, e-mailové šablony, e-booky, Seznam reklamy, bannery na Facebook a další),
- videa (základní animace, sestřihy produktových a promo videí, animovaná videa, videoreklamy na sociální sítě).