Zajímavé články
Na Linkedinu je v České republice aktuálně zaregistrovaných zhruba 1,8 milionů Čechů. Pokud nepatříte mezi ně, pravděpodobně už jste o této sociální síti slyšeli, ale zatím jste se nevydali prozkoumat její výhody. Linkedin vám přitom může být užitečný po osobní i pracovní stránce k budování profesionálních kontaktů. Přečtěte si, jak založit profil a vybudovat si na něm sebeprezentaci, která zaujme vaše obchodní partnery, kolegy, (potenciální) klienty nebo HR manažery.

Jak založit profil na Linkedin

Vytvořit si svou osobní stránku není nic složitého. Stačí se zaregistrovat na Linkedin homepage pomocí e-mailu a hesla, nebo přes Google účet. Profil budete mít propojený s e-mailem, přes který se přihlásíte, ale primární elektronickou adresu můžete později změnit. Linkedin účet doporučujeme také propojit s vaším telefonním číslem a nastavit si dvoufázové ověření. Důvody pro nastavení bezpečnějšího přihlašování jsou podobné jako u Facebooku.

jak se přihlásit na linkedin

Jakmile se přihlásíte do uživatelského rozhraní, můžete začít s vyplňováním profilu. Základem je seriózní profilová fotografie profesionální kvality a úvodní fotka. Nejlépe taková, která originálně vystihne to, co děláte. Využijte obrázky z fotobanky nebo popusťte uzdu kreativitě a vyfoťte si vlastní cover fotku na míru. Nezapomeňte na motto, ve kterém stručně představíte náplň vaší práce. O tom, jak a proč všechno na Linkedinu vyplnit, píšeme více v našem druhém článku o Linkedinu. Platformu můžete pohodlně používat z internetového prohlížeče nebo díky mobilní aplikaci

Podobně jako Facebook nebo Instagram má i Linkedin svůj feed, kde uvidíte příspěvky od lidí nebo firemních profilů, se kterými budete ve spojení. Na této platformě si nebudujete komunitu přátel, ale vytváříte síť svých spojení. Aby s vámi odborníci a kolegové z vašeho oboru chtěli být ve spojení, musíte jim nabídnout atraktivní obsah na svém profilu. Můžete zde vytvářet příspěvky, vkládat fotografie nebo psát články. Pro vkládání URL adres třeba na váš web, na stránku vaší firmy nebo na zajímavý článek, který chcete sdílet, má Linkedin svůj vlastní zkracovač. Obecně ale platí, že příspěvky, ve kterých prolinky odvádíte uživatele mimo danou síť, budou mít horší dosahy.

Linkedin aplikace

Svoje příspěvky či posty vašich spojení můžete sdílet, komentovat a reagovat na ně. Můžete se také přidávat do nejrůznějších skupin. Nečekejte v nich zábavné diskuze, debaty se točí ryze kolem profesních věcí. Lidi, kteří pracují ve stejné organizaci jako vy, si můžete přidávat do svého týmu. V záložce Moje síť vidíte kromě svého týmu také počet spojení (tedy jak je velká vaše síť) nebo počet uživatelů, kteří si prohlédli váš profil. Obecně je uživatelské rozhraní velmi intuitivní a jednoduché, určitě se nestane, že byste nevěděli, jak na Linkedinu pracovat. 

Co nového se na Linkedinu událo v době vaší nepřítomnosti, se dozvíte po přihlášení v liště Oznámení. „Zvoneček“ vás upozorní třeba na pracovní výročí vašich kolegů, zajímavý sdílený příspěvek, vyhovění žádosti o přijetí do některé skupiny, nové komentáře a reakce u vašich příspěvků nebo na to, kdo si zobrazil váš profil. 

A jak psát zprávy na Linkedin? Nahoře v liště Zprávy se dostanete do celookenního zobrazení konverzací. Pro rychlejší chatování během ostatního prohlížení feedu či obsahu ve skupinách můžete využít vyskakovací panel v pravé spodní části obrazovky. Nebuďte ostýchaví kohokoli zdvořilou zprávou oslovit se zajímavou nabídkou či profesním dotazem. Mezi profíky ve vodách Linkedinu panuje nepsané pravidlo, že ke každé žádosti o spojení byste měli připojit pár milých a inspirativních řádků pro toho, koho o spojení žádáte.

Jak založit firemní profil na Linkedin

Firemní profil můžete použít pro prezentaci produktů či služeb, které nabízíte. Zároveň díky němu propojíte zaměstnance, partnery a další stakeholdery nebo potenciální zaměstnance, kteří mohou prezentovat vaši společnost mnohem efektivněji, než pouze samostatný profil, zároveň s ním však mohou být propojení, sdílet příspěvky a navzájem reagovat.

 

vytvoření firemního profilu z osobního

Firemní profil jde založit pouze z profilu osobního. V záložce produkty najdete možnost Vytvořit stránku společnosti. Následně si vyberete, o jak velkou nebo jak zaměřenou společnost jde. Potom vyplníte identitu firmy, podrobnosti společnosti, nahrajete profilový obrázek, odsouhlasíte podmínky a vytvoříte stránku. V pravé části obrazovky můžete sledovat návrh vašeho nového firemního profilu, který uvidí jeho návštěvníci.

Na firemní stránku se později z osobního profilu dostanete přes tlačítko Zobrazit jako správce při vyhledávání tohoto účtu z osobního profilu.

Kdy se vyplatí účet Linkedin Premium

Kromě základního účtu, o kterém byla doteď řeč, si můžete aktivovat účet Linkedin Premium. Podle toho, k jakým účelům chcete tuto placenou verzi využívat, si můžete zvolit několik variant:
  • Premium Career pro ty, kteří chtějí najít nové zaměstnání,
  • Sales Navigator pomůže s navázáním kontaktů s potenciálními klienty,
  • Recrutier Lite ocení všichni HR specialisté, kteří dělají nábor,
  • s variantou Premium Business podpoříte své podnikání a dostanete se k možnosti vytvářet leady
  • Linkedin Learning bude váš vzdělávací pomocník v profesní kariéře.
Všechny tyto rozšířené varianty členství jsou zpoplatněné, na jeden měsíc je můžete vyzkoušet zdarma

Jak zrušit účet na Linkedin

Pokud už vás svět sociální sítě omrzí, samozřejmě svůj účet můžete zrušit (v terminologii Linkediunu zavřít). Tento krok ale doporučujeme předem promyslet, protože ne všechno jde v případě nutnosti vrátit zpět.

Účet, který jste uzavřeli, je možné přes uživatelskou podporu do 20 dnů obnovit. Přijdete ale o potvrzené dovednosti a doporučení, o ignorovaná nebo nevyřízená spojení, o sledování lidmi a o členství ve skupinách.

Pokud se i přesto rozhodnete o uzavření účtu, doporučujeme stáhnout kopii svých dat. Nikdy nevíte, kdy a k čemu se může hodit. Účet poté uzavřete v sekci Nastavení a ochrana soukromí (poté Správa účtu => Účet => Změnit => Zrušení vašeho účtu Linkedin). Pak se účet stane neviditelný pro vás i pro ostatní návštěvníky.

Říkáte si celou dobu při čtení článku, jak vlastně název této sociální číst? Správná výslovnost je [lyntkyn]. Slovo můžete běžně ohýbat a skloňovat podle pádů češtiny.