Jak tvoříme online kampaně, když zadáním není prodávat koncovým zákazníkům, ale získat nové B2B partnery? Náš klient POL-SKONE dodává dřevěná okna a interiérové dveře řemeslníkům, developerům a spolupracuje s projektanty a designéry. Úkolem bylo získat pro něj leady na nové obchodní partnery v České republice a na Slovensku. Podařilo se nám to díky kampaním Lead Ads a využití automatizačního nástroje Make.
Co je vlastně lead?
Za lead se označuje osoba, která projeví zájem o určitou službu nebo produkt tím, že na sebe zanechá kontakt (telefonní číslo, e-mail). Sběr leadů se hodí při hledání zaměstnanců, B2B partnerů či klientů. Lead Ads fungují na sociálních sítích, hlavně na Facebook a LinkedInu. Kampaně na sběr leadů u nás v SHEANu vytváří PPC tým ve spolupráci s copywritery a grafikem.
Jak jsme tvořili kampaň na zisk leadů pro POL-SKONE
Když nám přišlo zadání, tedy najít klientovi B2B partnery, měli jsme k tomu spoustu otázek, bez kterých bychom nedokázali kampaně správně vytvořit a zacílit. Proto jsme nejprve vyzpovídali jednoho z obchodních zástupců POL-SKONE. Dennodenně komunikuje s jejich současnými partnery a tedy ví, kdo s nimi spolupráce vyhledává, na jaké výhody slyší, jaké řeší problémy a co přesně potřebuje.
Poté, co jsme si doplnili mozaiku všech informací, přišla na řadu tvorba propagačních bannerů. Na těch se podílel kromě PPC týmu taky copywriterský tým a grafik Jakub Zvejška.
PPC specialistka Libuška Slouková vytvořila z bannerů reklamy – doplnila texty, nastavila všechny technické náležitosti, cílení, budget, datum trvání a vytvořila formulář, do kterého budou zájemci o spolupráci s POL-SKONE uvádět svoje kontakty.
Celou kampaň jsme si schválili s klientem, a mohli jsme ji spustit. Tedy, pozor! Ještě ne. Chybí nám totiž to klíčové. Jak se budou kontakty dostávat ke klientovi, aby je jeho obchodní zástupci mohli obratem kontaktovat. Nevypadalo by moc profesionálně, kdybychom POL-SKONE přeposílali obdržené kontakty třeba jednou týdně a oni teprve potom zájemce obvolávali. A kdybychom to dělali každý den ručně, vzalo by nám to spoustu času, který potřebujeme na jinou práci. Všechno ale vyřeší nástroj Make.
Na sběr leadů z kampaně jsme tedy vytvořili excelovou tabulku, do které se začnou všechny kontakty sbírat a nastavili jsme jejich automatické stahování právě pomocí Make. Díky tomuto nástroji umíme získané kontakty nejen ihned po obdržení evidovat v tabulce, ale taky třeba posílat klientovi přímo na e-mail nebo do Raynetu. Právě automatickou synchronizaci do Raynetu jsme nastavili pro POL-SKONE.
Teď už jsme mohli opravdu spustit kampaně a čekat na první lead. Přišel hned v den spuštění.
Lead kampaně pro POL-SKONE běžely v Česku a na Slovensku zhruba dva měsíce. Dohromady přinesly 499 leadů (236 na Slovensku a 263 v Česku). Průměrná cena za lead byla 129 Kč.
Co na to říkají v POL-SKONE?
„Kampaň se nám líbila, vizuály byly dle zadání. Formulář pro sběr kontaktů byl jednoduchý a přinesl výsledky. Počet leadů byl opravdu vysoký, velmi nás to překvapilo, až to bylo náročné všechny leady odbavit. Super bylo, že se kontakty přenášely přímo do Raynetu, to nám velmi usnadnilo práci.“Najděte taky nové partnery
Ne vždy přijdou leady hned v den spuštění, jako tomu bylo u POL-SKONE. Ale jak vypozorovali naši PPC specialisté, většinou je to otázka pár dnů od spuštění, než začnou přicházet. Záleží, jaký je o danou věc/službu zájem.
Ať už přijdou za den či týden, i vašemu projektu můžou nové kontakty prospět jako čerstvý vánek. Nastavíme vám Lead Ads a propojíme je pomocí Make. Využití Make doporučujeme firmám s dostatečnou kapacitou obchodního oddělení nebo firmám a podnikatelům, kteří chtějí za poptávku posílat nějaký bonus (například e-book).
Díky Make nastavíme:
- Okamžité automatické přenesení nového kontaktu do souhrnné tabulky (bez nástroje MAKE provádíme aktualizaci kontaktů v tabulce jednou denně ručně).
- Odeslání informace o leadu obchodníkovi (vám) přes SMS nebo e-mail okamžitě po jeho obdržení. Obchodní oddělení může reagovat obratem.
- Okamžité odeslání zprávy (přes SMS nebo e-mail) uživateli, který lead poslal. Například s poděkováním za poptávku nebo s informací, kdy se mu ozvete zpět.
- Odeslání e-booku nebo jiného bonusu za zaslání poptávky. Nabídnutím dárku zvýšíte motivaci klienta odeslat poptávku.