Případové studie

Až se vánoční sezona zeptá, co jste dělali celý rok... V Levných knihách rozhodně nelenili. Tento klient nám minulý rok zadal úkol pracovně nazvaný jako modernizace na všech frontách. Jednak si přáli svěžejší vzhled e-shopu, druhak potřebovali nové technické řešení, protože stávající e-commerce platforma už nedostačovala potřebám správců ani zákazníků.

Na několik měsíců si tedy vzali e-shop do parády naši kolegové z vývojového týmu, SEO specialista a UX designér. Všechno pod taktovkou dvou projektových manažerů Ondřeje s Davidem. A když se vánoční sezona zeptala, jestli byla jejich práce úspěšná, výsledkem byl více než 20% růst tržeb. A nebyl to jen prosincový výstřelek. Nárůst tržeb pokračuje i v novém roce. V lednu se zvýšil o 17 %, v únoru dokonce o 52 % a v březnu už víme, že bude také plusový. Zatím tedy e-shop roste v průměru o 30 %

Začali jsme výběrem nové e-commerce platformy 

Před rokem e-shop Levné knihy brzdily nedostatky jako 

  • zastaralý design, 
  • špatná responzivita, 
  • omezený počet nabízených produktů,
  • omezené možnosti dalšího rozvoje, 
  • omezené možnosti automatizace. 

Společným jmenovatelem těchto problémů bylo e-shopového řešení. Kvůli historických úpravám a masivnímu zvýšení nabízených produktů přestávalo dostačovat. Prvním krokem tedy byl výběr nové e-commerce platformy.

Klientovi jsme doporučili Omnix. Tento CMS: 

  • Je ideální pro e-shopy se stovkami až tisícovkami produktů (Levné knihy nabízeli na staré platformě 3 000 knížek, nyní na Omnixu je to 10 000 a plánujeme rozšíření na 70 000).
  • Má k sobě vytvořené můstky na propojení e-shopu s platebními bránami, aplikacemi dopravců a ERP systémy (Levné knihy tak budou moct jednoduše automatizovat přenosy objednávek, skladové dostupnosti, nabídnou zákazníkům rychlou platbu nebo výběr možností dopravy). 
  • Pod jedním přístupem umožňuje správu více jazykových mutací (e-shop tedy půjde jednoduše spustit i v zahraničí).
  • Nabízí moderní e-shopovou šablonu (je na ní ale možné jednoduše udělat téměř jakékoli UX úpravy). 
  • Je plně responzivní (celý webdesign od homepage přes detail produktu až po košík). 

Kromě Omnixu tvoříme e-shopy na Upgates, Shopify a dalších systémech. Vybereme nejlepší řešení i pro vás. 

 

Další obrovskou výhodou je to, že náš tým Omnix (i další e-commerce platformy) perfektně zná a už od začátku pracuje podle toho, co Omnix umožňuje a nabízí.

Například UX designér Jakub Zvejška navrhnul vzhled nového e-shopu tak, aby využil možnosti připravených šablon, přitom aby byl e-shop Levných knih originální a plně vyhovoval potřebám zákazníků, kteří vybírají knížky.

SEO specialista Miloš Zavadil vytvořil novou strukturu navigace a kategorií tak, aby byla přehledná pro čtenáře a zároveň atraktivní pro vyhledávače.

Vývojový tým potom všechny jejich požadavky a návrhy zapracoval přímo na e-shop a postaral se o napojení všech aplikací třetích stran (dopravy, platební brány, rezervace a další). 

E-shop moduly pro dopravu a platbu

Nová kapitola Levných knih 

Díky tomu všemu začala 4. 4. 2023 nová éra e-shopu Levné knihy.

Zákazníci nakupují v moderně vyladěném a uživatelsky přívětivém e-shopu, vidí aktuální dostupnost knížek na všech 50 prodejnách a můžou si je online rezervovat. Implementovat a nastavit rezervační systém byla jedna z největších výzev. Vše se podařilo díky propojení s ERP Microsoft Dynamics Navision

Kromě toho jsme díky přechodu na novou e-commerce platformu udělali pořádek v url adresách – všech stránkách e-shopu.

Starý e-shop měl kolem 50 000 historických stránek, mezi kterými byly i stránky již nedostupných produktů. Do Omnixu jsme přenesli pouze relevantní odkazy. Kvůli tomu bylo nutné počítat s kratším poklesem organické návštěvnosti. Díky práci našeho SEO specialisty Miloše Zavadila trval pouze asi tři měsíce. Pak začala návštěvnost z vyhledávání zase růst. 

Protože jsme chtěli pustit zákazníky na nový e-shop co nejdříve a klient potřeboval rozložit náklady na delší dobu, některé úpravy jsme dodělávali postupně.

Například nasazení modulů, které zvyšují konverzní poměr (nutí zákazníky více nakupovat, klikat) – třeba v náhledu košíku nebo v pop-upu pro vložení do košíku. 

Modul pro přidání zboží do košíku

Kromě toho jsme taky nastavili automatické odesílání faktur, automaticky jsme přesměrovali platební bránu po dokončení objednávky, nabízíme zákazníkům možnost přihlášení přes Google a přidali jsme všechny oblíbené možnosti dopravy a platby

Přidáváme další kapitoly spolupráce 

Stále pracujeme na vyšperkování responzivní verze a chystáme pro čtenáře možnost rezervace více než jedné knížky přímo z nákupního košíku.

Náš e-mailový specialista Martin Coufal školí kolegy z Levných knih na to, jak správně pracovat s e-mailingem.

Nový e-shop je totiž propojený s Ecomailem, nástrojem pro tvorbu newsletterů. Díky tomu můžou Levné knihy zákazníkům posílat co nejvíce personalizované a segmentované e-maily: oslovovat zákazníky křestním jménem, posílat jim slevu k svátku nebo doporučovat další knihy podle toho, jaký žánr dříve nakoupili.

Pravidelná spolupráce probíhá i v dalších marketingových týmech, spravujeme Levným knihám PPC kampaně, vyhodnocujeme potenciál zbožových porovnávačů a ladíme další technické i obsahové detaily se SEO týmem. Další vánoční sezona se zdá být daleko, ale rok se otočí jak nic. Navíc Levné knihy chtějí růst pořád. Nejen v adventním šílenství. 

 

David Kovář

Manažer pro klíčové zákazníkyVíce o mně