Pro Shoptet blog jsem připravila zajímavý seriál, který se zaměřuje na spolupráci s blogery a influencery. Ve 4 článcích jsem shrnula to nejdůležitější a vy teď máte šanci si to společně s námi zrekapitulovat.
Naše firma Shean je jedním z partnerů Shoptet.cz, a díky tomu vzájemně spolupracujeme na několika projektech. Součástí je také předávání zajímavých informací, mezi které bezesporu patří také spolupráce s blogery. Pro Shoptet jsem tedy sestavila čtyřdílný speciál, který vám rozhodně nesmí utéct.
I když se v roce 2018 prohnala veliká vlna ohledně přiznávání reklam a spoluprací u influencerů a blogerů, tak i přes to stále platí to, že svým oblíbencům jejich fanoušci věří a dají na jejich doporučení. Pokud se tedy trefíte do cílové skupiny a máte kvalitní produkt/službu, může pro vás být toto doporučení více než výhodné.
V číslech to znamená, že:
Zajímá vás víc o této části? Přečtěte si víc na blogu Shoptetu.
Nejčastější chybou bývá to, že si daná firma/marketér nedají tu práci, aby si zjistili něco o blogerovi. Kvůli této chybě pak nemám ani chuť číst dál. Stejně tak nás blogery odrazuje to, když nám firmy diktují, co se má objevit v článku a na sociálních sítích. A pokud mám z článku vypíchnout ještě jednu nekalost, tak to bude určitě to, když firmy zneužijí náš výstup k něčemu, na čem jsme se vůbec nedomluvili.
Zjistěte, co nedělat při spolupráci.
Naše firma Shean je jedním z partnerů Shoptet.cz, a díky tomu vzájemně spolupracujeme na několika projektech. Součástí je také předávání zajímavých informací, mezi které bezesporu patří také spolupráce s blogery. Pro Shoptet jsem tedy sestavila čtyřdílný speciál, který vám rozhodně nesmí utéct.
1. díl: Proč vůbec spolupracovat s blogery?
Jednoznačně nejčastější otázka. Otázka, která vše buď odstartuje, nebo rovnou ukončí.I když se v roce 2018 prohnala veliká vlna ohledně přiznávání reklam a spoluprací u influencerů a blogerů, tak i přes to stále platí to, že svým oblíbencům jejich fanoušci věří a dají na jejich doporučení. Pokud se tedy trefíte do cílové skupiny a máte kvalitní produkt/službu, může pro vás být toto doporučení více než výhodné.
V číslech to znamená, že:
- 87 % čtenářů už minimálně jednou nakoupilo podle doporučení svého blogera.
- Pokud je spolupráce dobře nastavena a zpracována, tak až 77 % čtenářů dá přednost doporučení svých oblíbených blogerů, před reklamou v TV, časopisech nebo třeba PPC reklamou.
- Získáte hodnotný zpětný odkaz a kvalitní obsah
- Budujete dlouhodobě svůj brand
- Získáváte nové zákazníky
- Máte "spojence", kterého můžete využít k propagaci novinek
2. díl: Jak zapojit blogery a influencery do obsahového plánu?
Aby měla celá spolupráce smysl, doporučuji ji zařadit do celkového obsahového plánu. Díky tomu z ní dostanete co nejvíce.- Stanovte si cíl spolupráce s influencery
- Myslete na své zákazníky
- Dostaňte získaný obsah k zákazníkům
- Obsahový plán spoluprací vytvářejte na delší období
3. díl: Co chtít od blogera/influencera za data? A jak si pohlídat výstup?
Pokud chcete, aby měla spolupráce nejen smysl, ale hlavně také nějaké výsledky, tak netrefujte bokem, ale zacilte na střed. Jak toho dosáhnout? My v Sheanu ještě než navrhneme klientovi dané blogery, tak si o nich zjistíme vše důležité. Zabere to nějaký čas, ale neobejdeme se bez toho. Díváme se na kvalitu výstupu (jak psaného, tak fotografie a videa), porovnáváme návštěvnost, počet fanoušků a sledujících, čteme si reakce na sociálních sítích... Jde o drobnou práci, která ale nese své ovoce.Zajímá vás víc o této části? Přečtěte si víc na blogu Shoptetu.
4. díl: Co nedělat při spolupráci s blogery a influencery
Poslední díl byl plný reálných příkladů a zkušeností, které jsem já sama nasbírala za celou dobu blogování. Jde spíše o odstašující příklady, ale věřím tomu, že právě ty dokáží "poučit" mnohem více.Nejčastější chybou bývá to, že si daná firma/marketér nedají tu práci, aby si zjistili něco o blogerovi. Kvůli této chybě pak nemám ani chuť číst dál. Stejně tak nás blogery odrazuje to, když nám firmy diktují, co se má objevit v článku a na sociálních sítích. A pokud mám z článku vypíchnout ještě jednu nekalost, tak to bude určitě to, když firmy zneužijí náš výstup k něčemu, na čem jsme se vůbec nedomluvili.
Zjistěte, co nedělat při spolupráci.