Nová směrnice Evropského parlamentu, která začne platit na konci května letošního roku, upravuje cenovou politiku pro počítání slev. Zakazuje triky, díky kterým bylo doteď možné vábit zákazníky neadekvátní přeškrtnutou cenou. Co se mění? Měli byste zbystřit a zkontrolovat, jaké slevy dáváte na své zboží?
Doposud bylo možné počítat výši slevy z fiktivních nebo výrobcem udávaných zaváděcích cen. Od 22. května se toto neetické chování mění v nezákonné. Cílem je chránit nakupující před umělým navyšováním původních cen.
Nová směrnice udává, že chce-li prodejce zboží zlevnit, musí zároveň uvést předchozí cenu. Tou se rozumí nejnižší prodejní cena, kterou dosud obchodník na zboží uplatňoval alespoň 31 dnů. Kromě pečlivého nastavování cen bude tedy také nutné dávat pozor na délku slevových akcí, plánujete-li daný produkt zvýhodňovat opakovaně.
Pokuty za nedodržení mohou být podle Evropské směrnice až ve výši 4 % obratu prodávajícího. Možné sankce pro české internetové obchody budou známé až se evropská směrnice stane součástí tuzemského občanského zákoníku.
Naše rada zní: nečekejte, až začne směrnice platit, a pohlídejte si cenotvorbu už teď. Ukažte zákazníkům, jakou hodnotu produkty na vašem e-shopu opravdu mají, a přesvědčte je, že cena odpovídá kvalitě.
Pokud potřebujete upravit cenové podmínky nebo poradit s marketingovou strategií, obraťte se na nás.
Zdroj informací: Seznam zprávy