Život v agentuře

Online marketing je dynamický obor a pokud nechcete, aby vám ujel vlak, musíte se neustále vzdělávat. V duchu tohoto hesla jsme s kolegou Márou Sovišem vyrazili nasát zkušenosti a načerpat inspiraci na E-commerce day, největší akci v oblasti podnikání a marketingu na Moravě. 

Z 20 přednášek a 10 praktických workshopů jsme si odnesli cenné rady a poznatky, díky kterým můžeme posunout třeba zrovna váš projekt o level výš

E-commerce day marketingová událost na Moravě
Foto: Facebook E-commerce day

Které přednášky nás na E-commerce day zaujaly

Robert Růžička: Jak doopravdy funguje influencer marketing
Spolupráci s influencery má u nás v SHEANu pod palcem Gabča Bartošovská a domluvila našim klientům už desítky úspěšných spoluprací (přečtěte si o tom článek). Díky Robertu Růžičkovi jsme si ověřili, které spolupráce nastavujeme efektivně a inspirovali jsme se v tom, jak můžeme jejich přínos lépe vyhodnocovat.

Petr Bernadič: Proč je důležité definovat si cílového zákazníka 
Víte, kdo jsou vaši zákazníci a máte přehled o tom, na jaké prodejní argumenty slyší? Petr Bernadič nás jednoduchým příkladem s fénem přesvědčil, proč je to důležité: Pokud jej chcete prodat ženě, představte jí výkonnost fénu tak, že lépe vyfouká vlasy. Pokud potřebujete oslovit muže, argumentujte tak, že ženě vyfouká vlasy rychleji, a on tak na ni nemusí čekat. Zní to logicky, viďte. Tak do toho pojďte šlápnout taky. Nebo se dejme do práce spolu. Náš brand tým se o vytvoření komunikační strategie rád postará.

Co je E-commerce day? 
Jedna z největších událostí pro markeťáky, e-shopaře a podnikatele na Moravě. Letos se 8. října v Brně uskutečnil druhý ročník. Během 20 přednášek a 10 workshopů se o své vědomosti podělilo 30 výrazných osobností z oboru. A zkušenosti, které nám předali, jsou k nezaplacení. Tak se na E-commerce day příští rok potkáme?


Juraj Harkabuzik z projektu CustomerHero.cz: Kde e-shopy nejčastěji chybují v zákaznickém servisu?
Klíčovým měřítkem je dostupnost. Buďte na drátě. Ideálně vyčleňte specialistu péče pro zákazníky. Dostupnost na telefonu je samozřejmostí, ale poslední dobou frčí hlavně online chaty. Například Smartsupp je jednoduchý doplněk, který vám zvládneme rychle nasadit. Díky online chatu můžete zvýšit procento dokončených nákupů u nerozhodnutých zákazníků až o desítky procent.

SHEAN Blansko na E-commerce day

Lucie Prokopová: Jak snížit náklady na e-mailing a přitom přivést více objednávek? 
Na této přednášce jsme si potvrdili, že e-mailingy pro naše klienty šlapou, jak mají (přečtěte i o tom více v naší poslední případovce nebo v článku o nejnovějších trendech). Ve zkratce: Základem jsou dobrá segmentace zákazníků, správná intenzita odesílání newsletterů a především kvalitně očištěné kontakty. Prodáváte-li spotřební zboží (třeba kávu, granule pro psa či toaletní papír), pohrát si můžete taky načasováním. Třeba se automatickým mailem několik týdnů po nákupu ptejte zákazníků, jestli jim nedochází zásoby.

Líbí se vám nápady a chtěli byste (nejen) díky inspiraci z E-commerce day přinést do vašeho projektu svěží nápady?

David Kovář

Manažer pro klíčové zákazníkyVíce o mně