Naším cílem bylo připravit úspěšný vstup na zahraniční trh. Pojďme se podívat, jak dlouhou cestu jsme museli ujít… A stále po ní jdeme.
Na počátku všeho stojí kvalitní analýza
Na začátku jsme vypracovali analýzu německého trhu se zaměřením na konkrétní produkt našeho klienta. Z rozboru vyplynulo, že náš zákazník podnikající ve stavebním průmyslu bude čelit především vysoké konkurenci, ceně dopravy (objemnější zásilky) a důvěryhodnosti e-shopu u cílového zákazníka.
Vzor námi používané mindmapy
Nezapomeňte texty na web přizpůsobit zahraničnímu zákazníkovi
Následně jsme se ponořili do přípravy textů na web. Zákazník již měl český web, jehož obsah jsme nejen přeložili, ale zároveň lokalizovali pro německý trh. Lokalizace znamená, že jsme webové stránky přizpůsobili specifikům dané země. V našem případě šlo především o prvky zvyšující důvěryhodnost prodejce – např. implementovali jsme do webu certifikát TrustedShops, mírně upravili grafickou podobu a zajistili známku e-Commerce Trustmark (https://www.ecommercetrustmark.eu/ ). Vyšší cenu dopravy jsme částečně vykompenzovali nastavením vyšší cenové hladiny oproti českému e-shopu. U německého zákazníka stojí na prvním místě kvalita a důvěryhodnost, ne cena.
Bez kvalitního PPC a SEO se neobejdete
Web se snažíme neustále obsahově rozvíjet (SEO) tak, aby se postupně rozšiřovala množina klíčových slov, na něž je web dohledatelný. Zároveň jsme expanzi podpořili placenou PPC reklamou. Postupně jsme začali budovat i samotnou značku – PR články, otevření účtu na Amazonu apod.
Růst návštěvnosti a konverzí
Meziroční vývoj
I díky výborné součinnosti s našim klientem se e-shop zdárně rozvíjí, o čemž svědčí následující:
měsíční návštěvnost z organického hledání v řádu nižších tisíců
obrat v řádu tisíců EUR
meziroční růst návštěvnosti z vyhledávačů se nyní pohybuje v řádu nižších tisíců procent
- meziroční růst obratu na měsíční bázi je v tisících EUR