Zajímavé články

Jeden krok vpřed, další dva vzad. I tak by se daly hodnotit neustálé změny Mety. Pojďte se společně se mnou podívat na to, co že si pro nás Meta přichystala a jak to ovlivní i váš profil na Facebooku a Instagramu.

Relativně nedávno zmizela funkce Instagram/Facebook Checkout, která umožňovala nakupovat zákazníkům přímo přes Instagram a Facebook. Sledující totiž nemuseli přecházet na daný e-shop a mohli nakoupit přímo v daném rozhraní.

Říkáte si, že naštěstí ještě zůstávají oblíbené Obchody, jenže!

Záložka Obchod končí

Společnost Meta oznámila, že od 10. srpna 2023 se u nás v ČR a např. také na Slovensku zruší záložka Obchod. Tato funkce zůstane dostupná pouze na těchto trzích: Dánsko, Francie, Itálie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Ukrajina či Spojené království. A to jen dočasně.

meta změny na Facebooku

V srpnu Meta odebere také možnost označit produkty přímo v příspěvcích a stories na Facebooku a Instagramu, což hodnotím asi nejvíc negativně, protože toto jednoduché kliknutí na detail produktu mi bude opravdu chybět i jako běžnému uživateli.

Těžko říct, co vše za tímto rozhodnutím stojí. Každopádně to bude určitě i to, že Meta nechce, aby její uživatelé odcházeli mimo sítě a co nejdéle zůstali v aplikaci.

Zrušení se naštěstí nedotkne katalogu produktů, který e-shopaři využívají pro produktové reklamy. I tak jde ale o zcela zásadní změny, na které je potřeba se připravit.

Nové prostředí stránek už pro všechny

K 5. červnu 2023 se komplet všechny facebookové stránky přepnou do nového rozhraní. Takže i když jste třeba odolávali a nechtěli se do změny pouštět, teď už to Meta udělá za vás.

  • V novém prostředí získají firmy přístup do vylepšeného rozložení stránky a k novým nástrojům.
  • Tahle aktualizace nebude podporovat některé staré funkce, jako je právě správa a zveřejňování katalogů a stránek s podrobnostmi o produktech prostřednictvím Facebook stránky.

Mezi další „hlášení“ od Mety patří také toto upozornění:

Od April 24, 2024 (tedy 24. dubna 2024) budou podporované jen obchody s dokončením nákupu na Facebooku a Instagramu.
Z důvodu zajištění plynulého nákupního prostředí pro lidi, kteří pomáhají růst firmám všech velikostí, budou od April 24, 2024 na Facebooku a Instagramu podporovány jen obchody se zapnutou pokladnou. Zapněte si možnost dokončení nákupu na Facebooku a Instagramu co nejdřív, pokud se chcete vyhnout důsledkům těchto změn.

U nás v SHEANu sledujeme všechny aktuální změny a celkově dění na sociálních sítích za vás. Sledujte nás dál i na našich profilech, aby vám nic neuteklo. A jestli potřebujete na sítích tak trochu nakopnout a posunout své podnikání dál, dejte mi vědět. V rámci soukromého školení a případně mentoringu můžeme probrat konkrétní doporučení.


Zdroj: www.facebook.com/business/help/953630345801994
 

Gabriela Bartošovská

Správkyně sociálních sítí a PR specialistkaVíce o mně